بایگانی

بایگانی می

اوج خلاقیت در پیام‌های بازرگانی تلویزیون

هر از چند گاهی (فاصله زمانی مشخصی ندارد، شاید این این زمان به ۱۰ سال یکبار هم برسد)، یک سریال یا فیلم خوب از تلویزیون پخش می‌شود و ما هم با دیدن به به و چه چه دوستان و اقوام، مجبور می‌شویم که نگاهی به این سریال‌ها بیندازیم. زمانی که بچه بودیم، تنها برای سرگرمی هم که شده، همیشه پای تلویزیون بودیم اما هر چه سن بالاتر رفت، دیدیم که خُلق و خوی ما به هم نمی‌خورد و هر چه کمتر این جعبه جادویی از نوع وطنی‌اش را تماشا کنیم، راحت‌تریم. بعد از انتظار فراوان، سریال شروع  شد و مطابق ژانری که داشت پیش می‌رفت اما در میانه‌های سریال، علامت چشمک زنی در انتهای صفحه ظاهر شد که نشان می‌داد، پیام بازرگانی در راه است. وقتی این علامت پیام‌ها را دیدم، یک آفرین ویژه به مسئولین پخش گفتم، چرا که اینقدر حالیشان می‌شود اطلاع دهند  عزیزان پیام بازرگانی در راه است. شروع شدن پیام بازرگانی همانا و پخش شدن من روی زمین همانا. اگر بگویم که این پیام‌های بازرگانی، جذابیت‌شان از آن سریال طنز بیشتر بود، هیچ بیراه نگفته‌ام. آن ۵ دقیقه به اندازه ۵۰ دقیقه کل سریال خندیدم و در انتها آهی کشیدم که این دیگر چه چیزیست اینها می‌سازند. لااقل از اروپایی‌ها یاد بگیرند، طوری تیزرها را می‌سازند که آدم فیلم یادش می‌رود. به غیر از خنده‌هایی که هنگام دیدن تیزرها برای اولین بار داشتم، در شب‌های بعدی، همین تیزرها مایه گریه من شده بود. طوری که با دیدن تبلیغات، چند فحش را نثار برنامه ریز این مدل تبلیغات می‌کردم.  در همین راستا و برای سهمیم کردن شما در این شادی، چند مدل تبلیغ رابه صورت متنی شرح میدهم، دیگر قضاوتش با خودتان باشد.

پیام بازرگانی

ادامه ی نوشته

۶ دلیل برای اینکه از پراید متنفر باشید

۱ خرداد ۱۳۹۱ ۸۸ دیدگاه

اگر ساکن ایران هستید، به خیابان بروید و کمی با دقت به خودروها نگاه کنید. چه ماشینی را بیشتر از همه می‌بینید؟ قطعا پراید. تا همین چند سال پیش، پیکان سلطان بلامنازع خیابان‌های کشور بود اما این پراید ناقلا، جای آن را با زیرکی تمام گرفت، اما چرا؟ چون مصرف سوخت کمتری داشت و جوان پسند‌تر بود. پراید چند سالی است که در ایران تولید می‌شود، اولین تولیدات آن به اوایل دهه ۷۰ شمسی بر‌می‌گردد. آن زمان پراید رقیب سرسختی چون پیکان داشت اما آهسته آهسته، جای خود را در میان مردم باز کرد و شد محبوب‌ترین خودروی ایرانی‌ها در سال‌های اخیر. گرچه این محبوبیت اجباری است و در رده قیمتی زیر ۱۰ میلیون تومان، چیزی جز پراید و چند مدل ضعیفه چینی وجود ندارد اما به هر حال محبوب است و باید به این محبوبیت احترام گذاشت. گرچه این محبوبیت باعث نمی‌شود که ما دلایل متنفر بودن مردم از پراید را توضیح ندهیم.

پراید

ادامه ی نوشته